CIRFOOD verleidt Hilversumse mbo’ers tot gezonde voedingskeuzes.
Elk jaar starten er 2.000 nieuwe studenten aan het MBO Hilversum. Directeur Jörgen Koelemeij is zich ervan bewust dat zijn school een rolmodel is voor deze jongvolwassenen. Met CIRFOOD als partner, heeft duurzaamheid een prominente rol gekregen binnen de horeca. “Verantwoord eten en drinken krijgt bij ons de aandacht die het verdient.”
De eindgebruiker overtuigen
Omdat er geen doorsnee organisatie bestaat, biedt CIRFOOD ook geen kant-en-klare oplossingen. Samen met de opdrachtgever ontwikkelen we een horecaconcept op maat, dat perfect aansluit bij de ambities, wensen en mogelijkheden. Welke strategie we hanteren om bewuste keuzes te stimuleren, hangt af van de eindgebruiker. Die moet uiteindelijk door ons aanbod overtuigd worden.
Green Day
Mensen verleiden met lekker en duurzaam eten, dat zit door de Italiaanse roots in ons DNA gebakken. Om studenten bewuste keuzes te laten maken, moeten we inspelen op de beleving van onze gasten. Bijvoorbeeld met het Green Day concept, waarbij het assortiment één dag per week volledig plantbased is. We betrekken studenten hier echt bij met speelse uitingen in hun eigen taal rondom school en op socials. In het restaurant zelf sturen we de gast via nudging naar de plantaardige optie. Het gevolg is dat studenten hun eigen keuze waarderen, dat enthousiasme delen met anderen en zo het draagvlak voor een vegetarische lunch verder vergroten.
Het is niet langer lekker óf duurzaam, maar lekker én duurzaam.
Snackhacks
Een saucijzenbroodje, kroket en pistoletje hete kip zijn typische Hollandse vleessnacks. Die geliefde tussendoortjes kunnen we natuurlijk niet zomaar van het menu halen, dus bedachten we Snackhacks! Door studenten een aantrekkelijk vegetarisch alternatief te bieden voor de populairste vleessnacks, komen ze op een ongedwongen manier in aanraking met vegetarische kipreepjes, visvrije tonijnsalade en oesterzwamragout. Als we het eetpatroon op scholen serieus willen verduurzamen, moeten we de eiwittransitie lekker en leuk maken.
Maatwerk
De locatie, grootte, opleiding en leerlingen maken elke school uniek. CIRFOOD biedt daarom altijd een op maat gemaakte oplossing. Green Day en Snackhacks zijn slechts enkele voorbeelden van hoe we hebben meegedacht met MBO Hilversum. Naast nauw overleg op strategisch, tactisch en operationeel niveau, meten we ook van elke campagne het effect. Dankzij onze kennis en ervaring geven we solide advies, maar ons team is ook flexibel genoeg om iets razendsnel aan te passen. De drive om onszelf continu te verbeteren vormt de basis voor een ijzersterke, langdurige samenwerking.